söndag 1 juni 2008

Arbetsliv : Förberedelsen


Din Arbetsplats : Feriejobb-Sommarorkester

Tidsperiod: 080609-080627

Handledare : Erik lundgren

Arbetsuppgifter : repetera in en repetoar för att spela på gator, äldreboenden parker.

Samlingsplats : Lärkan (fd Hermelinskolan), Kl 08


Jag börjar mitt feriejobb den 9 juni, Sommarorkester (kommunens lösning för lata esteter). Jag ser fram emot mitt arbetsliv eftersom det inte är så ansträngande, Jag är lat såklart som alla andra i min omgivning. Men detta feriejobb är mer ansträngande än förra sommarens då jag inprinsip fick betalt för att dricka folköl och glassa i solen. Vad är det då som gör mig så lockad utav att arbeta på en mer ansträngande arbetsplats än förra året? Jo jag som alla andra vill vara en produktiv medmänniska i dagens samhälle styrt av Reinfeldt. Jag vill arbeta för Reinfeldt. Jag vill glädja Reinfeldt med mina insatser. Jag avlar redan barn för Reinfeldts skull så nu måste jag fullfölja mina plikter inför Reinfeldt nu när Moderatera Samlings Partiet är det nya Arbetar partiet. Man fuckar ju inte med den store ledaren.


"Och du vill vara nyttig när du jobbar
För annars är du ett problem
Vi är köpta och betalda
Av samhällets system
Och vi kan inte lova varandra
För överallt är det låst
Alla vill tjäna stålar
Och ingen vill bli blåst" /Freddie Wadling.


Mvh Skjutavargar

2 kommentarer: