onsdag 4 juni 2008

Arbetsliv : Förberedelsen II

När man förbereder sig för ett jobb så måste man tänka på att klippa sig , man måste klippa bort den där pubertala hårdrocks manen. Så jag klippte mig igår
på en drop-in salong, det dåliga med drop-in salonger är att man måste vänta på
att bli klippt och det brukar ta en timma. Man sitter i salongens entré med femton andra människor och alla längtar så mycket till sin tur att man börjar hata varandra , ger onda blickar eller suckar när den man sitter brevid får gå och bli klippt. Jag var nr 59 och det blev äntligen min tur. Jag satte mig i stolen och frisören frågade hur jag ville ha det. Jag sa ”tänk 50 tal” och jag såg hur det lyste upp i ögonen på honom han blev helt galen och klippte mig som om det vore han sista kund, hans sista chans att göra underverk. Han började babbla på om olika millimetrar vid öronen och vilka saxar som var bäst för luggen. Jag log bara , jag visste att han gjorde ett bra jobb.

"De flesta som går in på en intervju tror att deras erfarenheter och utbildning ska tala för dem, men det gör det inte av sig själv och man måste kunna artikulera vad man kan tillföra företaget" -Jan Kallberg


mvh Skjuta vargar

Inga kommentarer: