onsdag 18 juni 2008

Arbetsliv : Dag 8


Som Vice Vd så stöter man på svåra problem som man måste lösa varje dag , som t.e.x Produktions fel eller sakande personal. Det sistnämnda stötte jag på idag.
Det var Min Arbetskamrat Oskar som kom försent för fjortonde gången idag. Min chef sa åt mig att jag skulle göra något åt detta problem. Avskeda honom eller på något sätt bli av med honom , helst att han skulle säga upp sig själv för att behålla företagets goda rykte. Jag försökte att övertala honom att säga upp sig men det gick inte så jag bestämde mig för en annan taktik. Jag tog kontakt med han igen på hans lunch rast jag sa att vi skulle sticka och käka någonstans kanske knulla någonstans som goda arbetskamrater gör på lunchen. Vi satte oss i min bil och jag började köra. Han började babbla om bra resturanger och hem till mig eller hem till dig snacket jag svarade hela tiden ”mmm” och han märkte att något var fel. Han sa ”vad är det?” och då för att inte avslöja min perfekta plan så slog jag hans skalle så hårt mot instrumentpanelen så att han svimmade. Sen for jag in på statoil parkeringen för att gå och hämta rep och tejp i bagageluckan , Jag band han hårt och tejpade för hans käft. Jag startade bilen igen och körde raka vägen in i skogen. När jag hade kört i en halvtimma längst den steniga skogsvägen så vaknade han och började låta på det mest ångestfulla sättet jag någonsinhört från en igentejpad käft. Han visste vad jag var kapabel till när jag är förbannad. Jag kom fram till vägens slut. Jag gick ut för att kolla efter en perfekt plats. Efter tio minuter så fann jag ett övergivet skjul och då vände jag om för att hämta Oskar.
Jag bar Oskar och hans 92 kilo tunga kropp till skjulet. Där satte jag honom på en pall och sa att detta var för företagets bästa, han kollade på mig med en väldigt ynklig blick . Sen gick jag ut spärrade igen skjulets dörr. Jag vandrade tillbaka till bilen och for därifrån. På vägen hem så försökte jag maxa bilens hastighet samtidigt som jag log för mig själv , jag hade gjort något kreativt för företaget.
Jag var en bra Vice Vd.

mvh Skjuta Vargar

1 kommentar:

Kristoffer Viita sa...

Bortsett från alla stavfel så var det här mycket vackert.