torsdag 12 juni 2008

Arbetsliv : Dag 4


Torsdag, dagen före sista dagen på första veckan , feriejobb första perioden , månad juni. Var en bra arbets dag förutom när Min Arbets Kamrat Oskar bröt ihop av stress och låg på toalettgolvet och hyperventilerade i en halvtimma.
På ett krävande arbete som mitt så måste man vara väl förberedd och tränad inför stressiga siutvationer. Om man inte är väl förberedd så kan stressen leda till produktfel. Anledningen till att Min Arbets Kamrat Oskar bröt ihop så brutalt var att han hade skippat stress kursen som vi hade dagen innan vårt arbete började. På stress kursen fick vi lära oss detta slagord som fungerar som ett lugnande medel : ”Vi är Företaget Om Vi Bryter Ihop Så Krossas Stats Ekonomin”.

Efter Arbetet så for jag och demonstrerade mot Cirkus Maximum, Det kändes märkligt att ha cirkus arbetarnas blickar fästa mot en hela tiden. Man kunde tyda på cirkus besökarnas blickar att dom tyckte att vi var dumma i huvudet med våra plakat som lydde ”Djur hör inte hemma på cirkus” och ”Har ni inte något bättre för er än att titta på djur i partyhatt”. Men det kändes fullkomligt rätt att stå där och visa vad jag tyckte om att använda djur i underhållnings syfte.Och Ja min KUK fungerar fortfarande.

"Arbetarklass är en traditionell benämning på den samhällsklass som omfattar arbetare" - Wikipedia (igen)


mvh Skjuta Vargar

Inga kommentarer: