tisdag 10 juni 2008

Arbetsliv : Dag 2

Att lyda sin handledare på ett arbete är viktigt även om det är totalt omoraliska saker du måste göra så är det viktigt, Att ha herr Monolog X som handledare innebär stora omoraliska uppoffringar , rent inhumana sådana. Men man gör dom ändå för att det tillhör arbetarklassen. Idag var Sveriges Radio P4 Norrbotten (bondekanalen) på mitt arbete och intervjuvade mig (för att alla andra idioter var fega), Reporten luktade riktigt äckligt och det var en ren pina att få hans kuk luktande mikrofon uppkört i ansiktet. För att göra reklam för detta arbete (sommarorkestern) så spelade vi en låt i direkt sändning det var Martin Svenssons gamla schlager dänga ”Yeah Yeah Wow Wow” som jag då sjöng på. Min Arbetskamrat Oskar älskar ”Yeah Yeah Wow Wow” och att få spela den i radio var ett av hans mål i livet. En minut in i låten så börjar Min Arbetskamrat Oskar att stöna och man ser hur han njuter utav att få tolka (enligt honom) en av sveriges bästa schlager verk i direkt sändning. Man kunde se hur hans blick började flacka och det hela slutade med att Min Arbetskamrat Oskar svimmar utav glädje. Det var vackert otroligt vackert att få se en pojke brinna så mycket för en låt.

Skjuta Vargars Lista Över Dagens Svenska Arbetarklass Musik:
1.Hästpojken
2.Bob Hund
3.Mattias Alkberg BD
4.Broder Daniel
5.The Tough Alliance

Dessa Fem Band Spelar Musik Som Peppar Upp Arbetaren Innom Dig, Fem Fina Band Som Inspirerar Dig Till Din Arbets Intervju.

"I gotta go to work,
then hurry home
got to go to work,
then hurry home
badi bap bap bap
badi bap bap bap" - Broder Daniel


mvh Skjuta Vargar

Inga kommentarer: