onsdag 11 juni 2008

Arbetsliv : Dag 3

Att få utöva ett arbete i hastigt tempo är underbart, det är en känsla som alla borde få känna , att arbeta och slita på ett snabbt rullande band i 9 timmar tills man svimmar är prakt exemplet på hur en arbetsdag skall vara.
Idag har jag stått vi ett sådant band i nio timmar och jag är väldigt trött just nu.
Herr Monolog X stod med en piska och piskade oss samtidigt som vi skruvade och knådade vid bandet. Det var Underbart , idag har jag verkligen gjort ett strålande dagsverk.

Min Arbets Kamrat Oskar var sen och jag var tvungen att fara förbi honom för att väcka honom , när jag gick in i hans rum så märkte jag att hans pojkrum luktade mer kuk och röv än mitt egna pojkrum. När jag blickade ner mot hans säng så såg jag att han låg och sov i fosterställning som den gris han var. Jag slog till han rakt över näsan för att väcka honom och han vaknade med ett rejält nöff. jag äcklades och bad han att sätta på sig sina små gris kläder så att vi kunde ta oss till arbetet.

"Arbete är en mänsklig verksamhet som genererar ekonomiskt värde i form av varor eller tjänster" - Wikipedia

mvh Skjuta Vargar

Inga kommentarer: