måndag 16 juni 2008

Arbetsliv : Dag 6

arbetsdag 6 har framförallt givit mig en smak för kreativ arkivhantering , att ordna mappar med redovisning och skatteavdrag i olika alfabetiska ordningar. Under mitt morgon pass i arkiverings hallen så kom jag på 3 nya sätt att arkivera redovisningar på.

nr 1. Redovisning där första bokstaven i rubriken är bokstaven D sätter man under bokstaven D i bokhylla B genom att svinga med armen.

nr 2. Redovisning där första bokstaven i rubriken är bokstaven G och sista bokstaven är Y sätter man i bokhylla F tredje raden vänster genom att svinga med armbågen.

nr 3. Redovisning där rubriken lyder ”Väcka grisen Min Arbets Kamrat Oskar Med Kuken” skär man sönder med en kökskniv.

Det har börjat att gå rykten på mitt jobb att vår sedan länge försvunna gitarrist Benny är på bättrings vägen efter valnöts té incidenten det är ju inte direkt så att jag och mina arbetskamrater vill att han skall komma tillbaka, vem vill ha en kille som ser ut som en mullvad och stöter på alla brudar iförd adidas byxor som sin arbetskamrat.

"Alkohol- och drogmissbruk är vanligt i arbetslivet och en påverkad person kan vara en allvarlig arbetsmiljörisk för sig själv och andra" - Arbetsmiljö Verket

mvh Skjuta Vargar

Inga kommentarer: