måndag 9 juni 2008

Arbetsliv : Dag 1

Jag började kl 8.00 på morgonen men jag vaknade halv och var tvungen att komma sent. Men när man arbetar på en sådan arbetsplats som jag så får man snabbt rockstjärne status om man kommer sent.
I mitt arbete så måste man vara produktiv och effektiv , jag anser att jag mest var kreativ idag.
På lunchen åt man den lilla matsäcken som moder arbetat i 3 timmar med , hon har lagt ner sitt svett och blod i mackorna men dom smakar ändå torrt. Tur att min arbetskamrat Oskar hade med sig té , det var valnöts té och gitarristen på vår arbetsplats Benny som vi hatar så fruktansvärt är allergisk mot valnötter. Benny gled förbi vårt bord och sa "åhå nässel té va gott" och tog en sipp innan vi han säga något om valnötterna. Hans ansikte färgades blått och vi såg hur hans hals svälde upp sammtidigt som han långsamt ströps utav sin egen strupe. Skönt att slippa Benny han skulle alltid försöka att vara så jävla rolig.

"Vill du jobba är jag med, hämta barnen klockan tre, koka soppa på en spik ena dagen är den andra lik" - Matti Alkberg

mvh Skjuta Vargar

Inga kommentarer: