fredag 5 december 2008

Skjuta Vargars Julkalender. Lucka 5 : En pappa gör vad en pappa måste göra

"Vi vill så gärna ha en katt pappa! snälla snälla snälla!". Ja vad ska man göra efter en månads gnäll. Jag är less på att förklara att den måste ha mat, vatten och kärlek. Att man måste byta sand i kattsands lådan så den inte bajsar överallt i protest. Jag menar kan verkligen 4 åringar ta hand om ett liv. Jo i Zimbawe, där tar barnen hand om liv med ett enkelt redskap : Vapen! härliga AK5or och andra svensktillverkade vapen. Men kan svenska barn ta hand om djur, det var det jag frågade mig själv mellan gnäll-sessionerna från ungarna. Tillslut så pallade jag inte mer, Jag bröt ihop både psykiskt och fysiskt. Detta hade nu tärt på mig i en hel månad. Jag var tvungen att göra något. Jag kom hem med ett leende på läpparna efter jobbet och väntade på att mina barn skulle komma hem från dagis. Väntan på dom kändes längre än det egentligen var, Jag var så uppe i varv. Gick fram och tillbaka på parkett golvet som jag hade förgyllt köket med. När dom väl kom hem sådär vid 15.45 tiden så kramade jag om dom båda och pussade dom på deras små huvuden. För att sedan slänga ner dom i källaren och låsa dörren. Dom skrek "Pappa sluta leka nu, Pappa vi vill ut!" i två dagar. sen vart det tyst. Men jag har ännu inte kommit på hur jag ska göra mig av med kropparna. Äh det är ett framtida problem. Nu Njuter jag av mitt liv istället.

Inga kommentarer: