torsdag 11 december 2008

Skjuta Vargars julkalender. Lucka 10: Lucia, Dag 1


Den Arbetande hälften av mig svarar aldrig i telefonen har jag märkt. Den slöa däremot kan inte behärska sig när det ringer i min svarta bakelit telefon. Så har det nog alltid varit, ända sedan jag blev två. Jag har ju som alltid velat vara Lucia även fast jag är man. På mitt dagis var det alltid jag som var Lucia på mitt dagis jag och 25 andra men jag var den enda pojken som var Lucia. Alla andra pojkar var helst tomte , det är ju förbannat töntigt att vara stjärngosse för då har man ju klänning. Men jag ville ha hela kittet, Klänning, Krona och det röda bandet som förstorar brösten genom att trycka upp hud. När jag gick högstadiet fick jag spö när jag ville vara skolans Lucia. Nu när jag är 34 så har jag bestämt mig för att vara Norrbottens Lucia detta år. jag påbörjade mitt könsbyte för ett halvår sedan. Och nu är jag halvägs. Min manliga sida som jag kallar ”den arbetande hälften av mig” är alltid på alerten när kvinnor går förbi , min kuk blir hård direkt eftersom den vet att den är dömd till att försvinna, Min kvinnliga sida som jag kallar för ”Den Slappa Hälften Av Mig” lugnar ner min manliga del med lite kvinnliga hormoner och stort moderlig kärlek. Nu får ni i fyra dagar följa min resa till att bli Norrbottens Lucia i sista sekund. Det blir en spännande färd det lovar jag er.

Inga kommentarer: