måndag 12 maj 2008

Den Siste Gentlemannen


Under den senaste tiden så har jag arbetat med en ny demo till mitt solo projekt , Jag har tänkt mig att göra romantisk musik till romantiker , alltså gentlemans musik och som en liten teaser så publicerar jag här nu en av texterna : "Jag växte upp i en by kallad Alvik där tristessen var större än mig själv , För att ha något att göra så var jag tvungen att hata och med tiden så bröt hatet lös ... Herr Bya-Hövding var första offret han vaknade med en pipa mot pannan det sa pang och sen försvann han , Jag Sprang ut på den mörka gatan ner till farfars skjul där gömde jag mig en timma , min hjärna börja spinna jag kunde inte nöja mig med ett liv... Jag smög ned till bya kvarnen klättrade försiktigt uppför trappen tog en mjölpåse och kvävde andra offret , Det var Herr Frank och han försedde byn med bröd , nästa morgon skulle mina grannar vakna arga , ett tu tre så slog klockan tolv och kyrktornet började väsnas , jag var tvungen att ta prästens liv och under själva akten så log jag och tänkte att alla guds barn måste dö..
men så stannade jag upp och tänkte på mor och far , hur besvikna dom skulle bli , jag tog min bössa , pumpade dom full med bly sen så tog jag mitt eget liv , Jag var en varg bland massa får , samhället skulle betala ty jag var dess produkt , lägg ej skulden på mig lägg skulden på konungen och er själva era svin , Ja ni fick betala , ja ni fick betala , ja ni fick allt betala era svin"

mer kan ni se på http://www.myspace.com/erikhilding .. och medans ni väntar så bör ni kolla in "Vice Guide TO North Korea" på Vbs.tv

2 kommentarer:

Mazza sa...

hahaaaa så jävla seriös bild.

josephine landström sa...

du ser så jävla snäll ut på den där bilden. tänk så konstigt det blir för alla som ser den bilden och tänker; 'men oj vilken stilig pojke, han ser städad och snäll ut', så träffar de dig och blir nacksvingade och allt vad du har för dig.