lördag 19 juli 2008

Roadtrip II: Trästocks (do you got wood?)


Hej FRA och Bloggläsare!

Trästocksfestivalen är en gratis drägg festival vars enda mål är att supa allt för unga människor fulla.Detta är det tredje året jag är på denna festivitet och det blir alltid ett lika bittert slut.
Jag började min resa här i luleå kl 10.00 på linje 20 som går ner till skelefteå. Bussresan ner var en bagatell jämnfört med att bära sin skit packning till campingen på festivalen. När vi väl var framme på campingen så började den stora kampen med att få upp tältet , det blåa 2 manna tält som jag och två andra skulle spendera våra nätter i ,tätt intill varandra. när tältet var ppe och allt var färdigt så började vi se oss omkring på campingen ,vi såg en stor inhängnad där dett bodde Panda poppare och diverse andra djuriska individer. Doktor Kosmos spelade och jag stod tappert ovch kollade på dom i ett fasligt regnväder som förstörde mitt viktiga hår. När man kom tillbaka till campingen efter doktor kosmos så var festen i full gång och jag tänkte "tja varför inte" och knäckte en öl ,medans den eviga festen pågick så blev jag bara bittrare och bittrare, men detta brukar vara en normal reaktion jag får när jag kommer i kontakt med folk. Kapten röd började spela , jag såg lite grann och yrade mest omkring , sen Såg jag Luleå Skitbandet Movits och gick tillbaka till Campingen där allt gick åt helvete, Efter Att allt hade gått åt helvete så gick jag och min vän Mathias i en och en halv timme för att köpa cigaretter, Det var bittert må jag säga. Dagen efter så vaknar jag upp kl 9.00 även fast jag sommnade vid 6.00, Det första jag gjorde var att he på mig kavajen och började gå in mot stan för att köpa en tändare, När jag väl var inne i stan så insåg jag att ingen affär var öppen så jag fick vänta i en kvart för att kunna uträtta mina affärer. Senare under dagen så sitter jag och mina vänner på ett Kafé då Mathias kommer inrusandes och skriker att han har funnit 13 stycken fyrklöver, Det betydde lycka, men numret 13 oroade mig. När jag var tillbaka i tältet så såg jag att jag hade råkat krossa min fick spegel, detta skulle betyda olycka. Resten av kvällen var misär förutom Cult of Luna och min flykt tillbaka till luleå med en buss som gick 8.00.
Varje Trästocksfestival Slutar bittert , Det är ett helvete , man vet det men man sticker ändå dit.

2 kommentarer:

Pandasoppa sa...

så jävla weird att jag googlade pandapoppare för att få nåt kul att skriva på min bdbpress och då kommer din blogg upp! visst är det du som är bd-killen från trästocks? haha. diggar din blogg. särskilt beatricegris-biten

meh sa...

Vaknade du upp på lördagen och upptäckte att någon eldat upp dina skor + en t-shirt när du vaknar och är på väg hem på lördagsmorgonen? I did.