söndag 13 juli 2008

Luleås Kulturliv del I


Hej Fra och Bloggläsare!

Jag fick ett erbjudande av lokaltidningen Kurirens ledare Sture Bergman (Ryggradslös Fascist) att börja skriva om Luleås kulturliv. Mitt svar var : Nej det gör jag inte , Det gör jag bara inte, Jag har en blogg att sköta. Men tanken att skriva om Luleås taffliga kulturliv hemsökte mig, jag kunde inte motstå frestelsen så här är en intervju med Luleås Next To Cum : Hamngatan som för tillfället turnérar i Syd Amerika.

Jag : Varför Startade Ni Hamngatan?

Hamngatan : För att Ligga Med Kvinnor Och Tjäna Cash.
(Jakob håller inte med och säger att han bara andvänder hamngatan som ett verktyg att visa sina känslor med , Rasmus slår till Jakob och säger att dom har pratat om det här)

Jag : Ligga med Kvinnor är väl Lite Ynkligt?

Hamngatan: Nej då, Nån måste ju göra det, Och det är ju lättare när man är rockstjärna.

Jag : Aha , Hur har Syd Amerika Turnén varit hitills?

Hamngatan: Bra förutom att vi var tvungna att dumpa Lars i Columbia, Han var för full och vi orkade inte med honom så vi stannade bussen mitt ute i ingenstans ,han är säkert död nu.

Jag : Förtjänade Han Det?

Hamngatan: Lätt, Han har gått oss på Nerverna sen ”ruta ett”.

Jag : Sedan inspelningen av Patrik Isakson covern ”tillbaks till ruta ett” eller?

Hamngatan: Jo exakt! (”vi levde för varrandra..” börjar Rasmus sjunga för sig själv) Han hatade ju förfan kungen Patrik och vägrade spela på den så Einar fick spela gitarr på den låten istället.

En storbystad man i medelåldern som utger sig för att vara Hamngatans Manager stiger in i rummet och säger att jag har en fråga kvar sen så måste dom avrunda.

Jag : okej okej. Ni ska ju spela som förband åt Phil Collins nästa vecka hur känns det?

Hamngatan: Underbart , Det blir en Upplevelse. Missar ni det så dör ni!

Jag Reser Mig Upp Och Skakar Tass Med Herrarna Innan Jag går ut ur rummet med ett leende på läpparna.

Med vänlig hälsning Skjuta Vargar

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Next to cum"

Dålig humor men ack så skoj.

Skjuta Vargar sa...

jepp