söndag 20 april 2008

Min Bror : Hästen


Min far var spelmissbrukare när jag var liten , han spelade på hästar , han brukade tydligen springa till den närmaste kiosk som säljer trav lotter varje gång han slutade jobbet , varför han var kär i trav visste jag inte , han vann ju aldrig och satsade bara 20 kr varje dag , kan verkligen inte varit spännande att förlora 20 kr varje dag, hade nog varit en större upplevelse för honom om han hade satsat 500 kr varje dag. Jag fick förklaringen i vintras , jag hade tydligen en storebror som jag inte visste fanns , han hade kommit till genom min mors tristess på tisdags eftermiddagarna då min far brukade ha ”porr timmen” (”porr timmen” skedde prick kl 16.00 på tisdags eftermiddagarna, han brukade fösa bort min mor för att han skulle vara ensam när han kollade i diverse herrtidningar) . Min mor brukade under den timmen gå till stallet för att träna (hon var ryttare i den lokala rid klubben) det var där hon träffade min storebrors far , ett arabiskt fullblod. Hon blev gravid med det arabiska fullblodet en höst 1984 och nio månader senare föddes han på bodens bb. Min far var naturligtvist inte glad eftersom hon varit otrogen mot honom , men han förlät henne och 1991 så kom jag till världen. Dom sålde min mors avkomma till svenska spel . Min far tävlade varje dag för att han alltid satsade pengar på motståndar hästarna , han ville verkligen inte att min storebror skulle vinna (men det gjorde han varje gång ända tills han dog år 2000)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en sjuk människa, Pojo.

Skjuta Vargar sa...

haha men om man gillar bandet Hästpojken så får man ju sina funderingar angående deras band namn

Mazza sa...

haha

Anonym sa...

skrivihop.nu

Anonym sa...

Rolig text!

Tårtan sa...

underbart!