fredag 25 april 2008

Försvarstal


Jag har fått klagomål om denna blogg . Jag vet att flera tänker samma sak som den som klagade. Det var min vän O som klagade och han sade : ”Du får allt tänka på grammatiken på din blogg , folk skulle bli förvånade om du skrev grammatiskt rätt”. Mitt svar är kort och gott : ”Språkfascist” .
Men om ni vill förstå hur min grammatik fungerar så kan jag visa med två exempel :


Imperfekt : Perfekt: Pluskvamperfekt:
Vålda Våldar Våldade
Fista Fistar Fistade



Den lille punkaren inom mig vill bara säga ” vem orkar bry sig om grammatik och stavfel , era fascister, Fuck Off” , Men eftersom jag vill vara strikt och tycker att uttryck som ”Fuck Off” är väldigt Pubertalt så säger jag bara ”Språkfascister”.

Ni får inte missa denna blogg nästa vecka , för då händer det intressanta saker. Bland annat så prövar jag på att vara anarkist i Umeå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Upp till kamp emot kvalen!

Anonym sa...

Punkpojo, roliga är ju att du i detta inlägg efter att ha fått klagomål ifrån O ser över din grammatik. Det tyder ju på att du visst påverkas av andras åsikter och därför är du en viljelös docka som lyder under språkfascister och lika gärna hade kunnat vara trogen under den där lilla kille med mustaschen som bodde i tyskland på trettio och fyrtiotalet. Herr Pojo är alltså bara en produkt av samhället och likt en viljelösdocka påverkas han av grupptryck och andras åsikter kring hans språkbruk.

Mazza sa...

Ville ; du anväder viljelös docka två gånger. fan va dåligt!

Skjuta Vargar sa...

Kära Frans-Viktor , om jag inte hade varit en produkt utav sammhället så hade jag alldrig skrivit denna blogg. Dockor är Dockor och Pojo är Pojo.