måndag 4 augusti 2008

De 10 Sämsta bortförklaringarna för fetma

Hej Fra och Bloggläsare!

Tjocka människor blir alltid nedtryckta i detta samhälle, Oavsett fall dom bara är lite Knubbiga eller öl feta.
Min första kontakt med mobbning mot människor som lider av en rund mage, var när jag gick trean i grundskolan. Vi hade en tjej i klassen som hette Beatrice eller Beatrice Gris som var hennes populära smeknamn. Hon var led allvarligt av fetma som hon säkert hade ärvt av hennes elefanter till föreldrar. Vi brukade ”skämta” med henne genom att säga ”detta är en skola Beatrice Gris och inte en svinstia” eller ”hela klassen kan bo i din mage” ,men dessa ord var inte hemska, inte lika hemska som gymnastik lektionen den 17 februari den vintern. Vår gympa lärare som var en 51 årig gubbe men kass hållning och vars favorit film var ”Sällskapsresan 4 – den ofrivillige golfaren” . Denna gubbe till lärare började denna lektion som vanligt med att räkna upp namnen :

”Strage Fredrik
Berggren Henrik
Vikerness Varg
Hess Rudolph
Von Walter Rasmus
Dynamit Harry
Lahti Linus
Lahti Erik
Klane Robert
Lindström Fredrik
Enbuske Tim

och sist men absolut inte minst

Gris Beatrice !”

Efter att det sista namnet var nämnt så asgarvade hela klassen och pekade på Beatrice som höll sig från gråt. Gympa läraren fortsatte med att förklara vad denna lektion skulle handla om :

”Idag ska vi diskutera osund mat och fetma”

Vi frågade vad fetma var och han svarade ”Fetma är ett äckligt handikapp som man har orsakat själv och det är ens eget fel att man är fet”

Sen så sa han plötsligt ”Ta Beatrice som exempel jag har hört att hon äter hamburgare och chips varje dag och det är därför hon är tjock!”

Beatrice svarade snyftandes ”jag är inte tjock jag är bara lite mullig”

Gympa Läraren : ”det där är en av dom tio sämsta ursäkterna för att vara ett fetto, Ni vet barn det finns en lista met bortförklaringar som hjälper er att tolka fall en person lider av fetma eller bara född tjock, såhär lyder den

1.Anna nicole smith är tjock (hon levde då).
2.Jag är en livsnjutare.
3.Jag väntar barn.
4.Jag är bara lite mullig.
5.nångång för länge sedan var det mode att vara tjock.
6.Kvinnor/Män gillar när man har lite mage, det är ett tecken på att man är välmående.
7.Jag har försökt att träna bort det , det går helt enkelt inte.
8.Jag är ljudtekniker.
9.Men jag är den som alla väljer att vara jultomte på julafton det ni.

och den sista

Jag har nyss skaffat en sub-bas till min stereo anläggning och min enorma mage hjälper mig att ta upp alla vibrationer.”

beatrice gris sprang ut ur klassrummet och ingen i klassen såg henne på en månad, efter det har jag inte hånat någon för att den människan är tjock. Kanske var det min gympa lärares plan eller så ville han bara vara ungdomlig och cool inför oss. Jag trodde då på det sistnämnda och jag gör det fortfarande.

Med vänlig hälsning Skjuta Vargar

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha alltså, du är så bra!

Anonym sa...

Ett av de riktiga guldäggen det här på din blogg, fick mig många fina skratt, och då är jag bög.

Bollen sa...

Så snart du fixar att skriva ihop ordentligt kommer den här bloggen säljas till Modernista förlag.