tisdag 12 augusti 2008

Roadtripp III: Göteborg (I'll be gone)


HEJ FRA OCH BLOGGLÄSARE


Onsdagen den 6te augusti far jag in till staden Luleå med ett leende på läpparna. Jag har två mål med bussfärden in till Luleå Centrum ena är att störa Sverige Demokraternas torgmöte och det andra är att Ta tåget till GBG 16:52 .
När Bussen har penetrerad stadens blygdläppar och jag är inne i Centrum så går jag upp till min Resekamrat Mathias för att dumpa min packning. Jag och Mathias går sedan hand i hand till gulan och hjälper till med ockupationen av gulan det tar drygt en kvart innan polisen jagar bort oss
från gulan och alla ställer dig för att invänta SD´s framträdande i stadens G punkt Gulan. När Sd marcherar upp på scenen börjar alla bua och skrika nazister. Ett tag in i talet så blir jag gripen av Polisen för att jag Skriker och inte tillåter Sverige Demokraterna sprida sin hat propaganda. Jag blir bortförd och ivägkörd ända längst ut på stålverket Ssab och det är någon Mil in till centrum och tågstationen. Jag säger till Gris Snutarna som körde ut mig och några andra demonstranter att jag kommer att missa mitt tåg och att det är totalt ohumant utav dom att lämna människor här ute och svaren jag fick var ”Det är ditt problem” och ”Vi har rätt att göra detta”. Men oroa er inte kära bloggläsare jag och dom andra får skjus in till Centrum och jag hinner till mitt tåg. Tågresan ner var en remake på ”Fear and Loathing in Las Vegas”.
Min Resekamrat Mathias och jag stog trötta på Göteborgs Centralstation och väntade på min storebror i vars lägenhet jag höll läger. Hela Torsdagen är Hemlighets stämplad och inte lämplig för era ögon. Fredagen var däremot mindre censurbar , Hela dagen spenderades på Way out west området. Er kära vargpojke till bloggare såg på band och gick på begravning. Begravningen (Broder Daniels sista spelning) Var vacker. Inte tidigare har er käre bloggare varit så känslosamt berörd utav en spelning. Henrik Berggren var på sin topp och kallade publiken för sina barn. Skjuta Vargar somnade den kvällen i en halvglad/halvsorgsen stämning. Tredje dagen (lördagen) på way out west bjöd på ett underbart framförande av Fleet Foxes och ett erotiskt möte med fåglar. Söndagen spenderades med Storebror och lite filmer. Hemfärds dagen var en total förvirring , för tidigt inne i göteborgs livmoder, Snapphanar som gensköt mig, Intensivt spanande efter Panda Poppare,Dela kupe med en smygrassist som fick smaka på mitt hat. Hemma i kuk staden luleå med en korv fest framför sig och med enda trösten vars namn är Bear Quartet.

slutresultat : GÖTEBORG:23 - Luleå:0

Med vänlig hälsning Skjuta Vargar

Inga kommentarer: