torsdag 21 augusti 2008

Den Maskulina Olympiaden


HEJ FRA OCH BLOGGLÄSARE

Högstadieminnen sitter alltid kvar , hur man var annorlunda , hur man skröt , hur man var måltavlan för varenda 17β-hydroxiandrost-4-en-3-on (testosteron) fyllda pojke på skolan. Men det minnet som är starkast är när jag och mina enda kamrater Äpplet och Onanisten skulle tjuvkika på chicksen (dom 13-14 åriga flickorna vars bröst fortfarande växte). Vi hade planerat i månader för denna duschsession efter gympan. Vi var dom enda pojkarna som hade gympa denna dag eftersom vi var för tjocka och opopulära för att bli uttagna till den ”Maskulina Olympiaden” som hölls varje år. Den ”Maskulina Olympiaden” var en tävling i alla slags sporter och fordons reparationer. Vinnaren brukade alltid springa omkring på skolan efteråt och skrika ”Jag är en Man, Jag är en Manlig Man”. Eftersom den ”Maskulina Olympiaden” bara riktade sig till pojkar så var alla flickor tvungna att gå på sina lektioner hur mycket dom än protesterade och hävdade att dom skulle gå till Ungdomsmottagningen (den populäraste lögnen på högstadiet). Efter gymnastiken som för oss (dom tjockaste killarna på skolan) innebar att kasta en stor medicinboll mellan varandra i två minuter, så kunde vi äntligen gå in i duschrummet och krypa in i ventilations-trumman. den 4 meter långa ventilations-trumman som ledde till en öppning i flickornas omklädningrum.
När vi väl var framme efter den fyra meter långa resan så kunde vi se alla flickor byta om. Äpplet var nöjd och log , Jag var lite nervös och ville vända tillbaka. Men Onanisten höll fast mig samtidigt som han drog ner gylfen och började runka. Äpplet och jag blev äcklade men kunde inte protestera när vi den 450 kilo tunga trion var inklämda på 4 meter. Så vi började också runka. Jag försökte konsentrera mig på brösten vi såg. Äpplet luktade illa och Onanisten njöt av sig själv. Helt plötsligt så sprack trumman (vi hade inte tänkt på att en ventilations-trumma inte höll för 450 kilo. Vi ramlade ut på golvet i flickornas omklädningsrum sammtidigt som flickornas gymnastik fröken kom in i rummet. Väl på golvet så kom Onanisten för första gången i sitt liv. Han sprang ut på gården och skrek att han var en man , en manlig man. Flickorna skrek och Gymnastik fröken drog ut oss på gården. Onanistens vrål om att han var en manlig man. Förvirrade skolan för dom förstog inte vem som hade vunnit den ”Maskulina Olympiaden” för vinnaren detta år Oskar Ahlkvist skrek också att han var en manlig man. Detta år hade den ”Maskulina Olympiaden” två vinnare.
Resten av detta läsår blev en rejäl pina för oss. Alla skrek pervon åt oss när dom såg oss och plughästarna Sandra och Josefin dom enda som hade varit vänliga mot oss fnyste nu åt oss.

Med vänlig hälsning Skjuta Vargar

1 kommentar: