måndag 6 oktober 2008

Roadtrip IV : Punkfest 10 i Umeå (det eviga kaosets moder)


Då var man tillbaka från semestern. Dom flesta brukar ha semester på nått ställe som är lugnt. Jag brukar ta min semester inom punkvärlden, jag kan bara slappna av på riktigt om jag är på turné eller på nån punkfestival/festival i en annan stad än luleå. Vi for ner i torsdags till underbara umeå. Jag hade blivit peppad av mina kamrater i bilen för första akten som skulle spela på Punkfest 10. Det skulle vara ett Dödsmetal (jag gillar int döds) band med fem 15åriga brudar, Det är grymt coolt med arga brudar tycker jag. Men när jag väl fick se dom så var det två lönfeta kåta metal killar med i bandet och det sabbade allting så mycket att jag inte såg nå mer band första kvällen. Vaknade upp i en annan del av staden umeå morgonen därpå, jag hade tydligen somnat i en hård fåtölj som hade givit mig värk i alla leder. Det är inte bra att ha värk i kroppen samma dag som man ska spela med mitt band Avskyvärld i en annan stad med brutalt peppad publik. Jag kände mig som ett as och trodde att jag skulle sabba hela spelningen p.g.a min värk så jag sattsade på att däcka på umeås punkhus sammtidigt som mina kamrater i Amöba repade. Den lilla powernappen gjorde susen och jag var på benen igen. När vi väl spelade på kvällen så bröt helvetet lös (positivt) Jag härjade och hånade folk som jag alltid gör när jag spelar med Avskyvärld. Jag sa att Umeå var rädda för Avskyvärld och var en stad full av mesar. Nån gammal alkispunkare blev bitter och försökte nita mig. Jag blev stolt över det , första gången jag lyckades provocera någon och det var underbart. Resten av kvällen var grymm jag älskar umeå. På lördagen så demonstrerade jag igen med det svarta blocket. Kampen handlade om att få ett autonomt kulturhus i Umeå , vilket jag stödjer till hundra procent. På kvällen spelade ett av mina absoluta farvorit band Massgrav och det var fett. resten av kvällen spårade , skabbiga punx på fyllan som försöker provocera folk med sin pubertala attityd och buskis humor är inte roliga , jag hatar dom. Men därremot finns det mycket bra människor i Umeå och jag älskar den staden.

Med vänlig hälsning Skjuta Vargar

Inga kommentarer: